Hedef dünya lezzeti olmak
Türkiye’nin lider süt ve süt ürünleri şirketi Teksüt, Türk gıda sektörünün uluslararası buluşma noktası WorldFood İstanbul’a katılıyor. Teksüt, ödüllü ürün ve lezzetlerini 06-09 Eylül 2023 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gıda dünyasının beğenisine sunacak. Teksüt, yeni anlaşmalar ve işbirlikleri sonucunda yeni ülkeleri de ekleyerek ihracatını 42 ülkeye genişletmeyi hedefliyor.
Dünya standartlarında el değmeden üretim yapan Teksüt, 06-09 Eylül 2023 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek olan Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı WorldFood İstanbul’a katılıyor. Teksüt, ihracatına yeni ülkeleri eklemeyi hedefliyor Fuarda yeni ihracat anlaşmaları ve işbirlikleri yaparak 42 ülkeye ihracat gerçekleştireceğiz.
Hedefimiz ihracatı artırmak
Teksüt Yönetim Konseyi Başkan Yardımcısı Mert Özmen 2020 yılından bu yana Teksüt’ün ihracat yaptığı ülkeleri artırma stratejisini hayata geçirdiklerini ve kısa sürede Teksüt lezzetini 42 ülkeye ulaştırmayı başardıklarını belirtti. Özmen, şöyle konuştu: “Bugün itibarıyla ABD’den Çin’e kadar 4 kıtada 42 ülkeye ihracat yapıyoruz. Hedefimiz yeni ülkelerde bayilikler kurarak başarılı ve sürdürülebilir bir dış ticaret hacmi oluşturmaktır. Bu kapsamda başta Avrupa olmak üzere dünyanın her yerindeki fırsatları değerlendiriyoruz. WorldFood İstanbul Fuarı’nı bu fırsatları yakalamak adına önemli bir etkinlik olarak görüyoruz. Fuarı ziyaret etmesi beklenen 77 farklı ülkeden 600’ün üzerinde satın alma profesyoneliyle yapacağımız görüşmeler sonucunda yeni anlaşmalara imza atmayı umuyoruz.”
Hedef cironun yüzde 20’sini ihracattan elde etmek.
Teksüt’ün uzun yıllara dayanan ihracat tecrübesine sahip bir marka olduğunu hatırlatan Mert Özmen, “İhracatta son yıllarda daha güçlü adımlar atıyoruz. Avrupa ülkelerine girdik; Ürün göndermeye başladık. Bugün Teksüt’ün ihracatı cirosunun yüzde 10’unu oluşturuyor. Hedefimiz bu oranı yüzde 20’ye çıkarmak. “Şu anda ürünlerimiz 42 ülkede tüketiliyor.” söz konusu. Teksüt süt ve süt ürünleri; Türkmenistan, Almanya, Irak, Birleşik Arap Emirlikleri – Dubai, Kuveyt, Filistin, Singapur, Libya, Tayland, Gürcistan, Amerika Birleşik Devletleri, Hong Kong, Mısır, Bahreyn, Ürdün, Japonya, Çin, Lübnan, İsrail, Moritanya, Katar, Fas, İngiltere, Güney Kore, Somali, Afganistan, Azerbaycan, Kosova, Tacikistan, Tanzanya, Danimarka, Fransa, Hollanda, Belçika, İsviçre, İsveç, Avusturya, Bosna Hersek, Bulgaristan, Suudi Arabistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Nijerya. ihracat.
Bu yıl 31’incisi düzenlenecek Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı WorldFood İstanbul Fuarı’na 700’e yakın yerli ve yabancı katılımcı ile on binlerce ziyaretçinin katılması bekleniyor. Fuar kapsamında Teksüt; Yeni ürünü Teksüt Laktozsuz Süt’ün yanı sıra klasik beyaz ve kaşar peynirlerinin yanı sıra labne, krem ve süzme peynir, çubuk, misket, mihaliç ve örgü gibi yöresel peynirler de tanıtılacak. Stantta ayrıca tereyağı, UHT süt, meyveli süt, yoğurt ve ayran ürünleri de ziyaretçilerin beğenisine sunulacak.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı